Ahad, Mac 07, 2010

Maulidur Rasul 1431H

Assalamualaikum sahabat-sahabatku….

Dikala sibuk menjalani aktiviti harian dan melaksanakan tanggungjawab kerja, teringat Maulidur Rasul hampir tiba….

Di kesempatan ini, saya dan saf pimpinan Nisa’ Negeri Sembilan ingin mengucapkan selamat bercuti sempena Sambutan Maulidur Rasul. Sahabat-sahabat yang ku kasihi, marilah kita menghayati dan menyelusuri sejarah Nabi junjungan kita, Nabi Muhammad SAW. Perarakan yang kita sering sertai perlulah diiringi dengan penghayatan yang menyeluruh di dalam kehidupan kita.

Sahabat-sahabat yang ku kasihi,
Marilah kita hidupkan sunnah di dalam kehidupan seharian kita dan biarlah darah merah yang mengalir di dalam diri kita masih diberi peluang oleh Allah ini dipenuhi dengan zikir selawat ke atas Nabi Muhammad serta zikir mengagungkan nama-nama Allah.

Bagi sahabat yang masih belajar, jadikanlah Nabi Muhammad sebagai idola untuk menuntut ilmu. Jika sahabat adalah seorang ibu, semaikanlah sunnah Nabi di dalam keluarga kita dan jika sahabat adalah seorang pendidik, mualilah dengan bibit-bibit agar mencintai Rasulullah…insyaAllah, segala fitnah dan maksiat dunia siber kini boleh dielak dengan mudah.

Ungkapan “Ummati,Ummati,Ummati” oleh Rasulullah cukup menyayat hati bagi sesiapa yang merenung kalimah tersebut. Sehubungan dengan itu, sambutlah Maulidur Rasul kali ini dengan penuh keinsafan dan memperbaiki diri ke arah yang lebih baik.

Pak Mamat jual ikan,
Ikan dijual di pasar tani,
Sunnah Nabi mesti di semaikan,
Agar hidup manusia Allah Berkati.


Salam Ukhuwwah,

Pn Suraya Liza bt Rosli
Pengarah Nisa’ Negeri Sembilan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...