Selasa, April 13, 2010

PESONA NISA' Rembau

Tahniah kepada adik-adik Nisa' Rembau yang telah berjaya menganjurkan Program PESONA NISA' di Masjid Bandar Baru Senawang. Program ini adalah untuk mencungkil bakat Muslimah remaja yang berpotensi dalam bidang nyayian untuk diketengahkan melalui saluran yang dibenarkan syarak.


Terpegun melihat adik2x yang mempunyai bakat menyanyi yang cukup baik dan suara mengalahkan Waheeda dan penyanyi-penyanyi popular yang lain. Sebelum ini muslimah yang bertudung , tidak mempunyai platform untuk menzahirkan bakat mereka yang ada. Dalam waktu yang sama ada 3orang panel juri yang memberi respon secara terus selepas setiap peserta habis menyampaikan persempahan.... ala2 Akademik Fantasia tetapi berkonsepkan hiburan Islam.

Melalui program PESONA NISA' ini, adik2x remaja Muslimah dapat diperjelaskan lagi bahawa menyanyi itu dibolehkan dalam Islam selagi tiadanya perkara2x yang boleh mengharamkannya seperti nyanyian yg lagha, percampuran antara lelaki dan perempuan, suara wanita dipertontonkan, tabaruj dll yang melanggar batas syarie.


Pemenang bagi kategori solo dan kumpulan peringkat Rembau ini akan bertanding mewakili kawasan di peringkat negeri pula. Tahniah sekali lagi kepada Nisa' Rembau dan terima kasih kepada Pn Hjh Ciana, Pn Hjh Rasyidah dan AJK yang terlibat secara lansung dan tak lansung. Teruskan hiburan Islam sebagi satu alternatif dan platform dakwah untuk generasi muda.

Sumber : http://nurmutiara.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...