Rabu, Ogos 18, 2010

TiDakLah SaMa AntaRa WAniTa MusliMah dan WaNItA kAfIr

Wahai saudariku....

Ada satu kenyataan yang akan membuatmu bahagia bila engkau melihatnya iaitu perbezaan yang nyata antara kehidupan seorang muslimah di negara - negara Islam dan kehidupan seorang wanita kafir di negara-negara kafir.

Di negara-negara Islam, para wanitanya beriman, suka menderma, rajin puasa, selalu memakai hijab, taat pada suaminya, takut kepada ALLAH, ramah terhadap tetangganya dan sayang kepada anak-anaknya. Alangkah bahagianya mereka kerana pahala yang besar, ketenteraman, dan keredhaan ALLAH senantiasa menyertai mereka.

Sedangkan di negara kafir, para wanitanya gemar mempertontonkan kecantikan di depan umum dan berperilaku jahiliah dengan mempamerkan tubuhnya seperti barang-barang murahan yang dijajakan di kaki lima, walhal, mereka tiada lagi harganya, tiada memiliki kehormatan dan jug a tidak beragama.

Bandingkan 2 fenomena tersebut, engkau akan melihat bahawa dirimu itu lebih bahagia, lebih mulia dan lebih tinggi martabatmu. Segala puji bagi ALLAH yg berfirman :

" Janganlah kamu bersikap lemah, dan jangan kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yg beriman." (QS. ALI 'IMRAN : 139)

sumber : "menjadi wanita paling bahagia".....
n_n.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...